صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۴۱۱۴۳

غیرت ایرانی و خطر توطئه 

پایگاه بصیرت / حامد نوری
اینفانتینو در نامه‌ای از ۳۲ کشور حاضر در جام ‌جهانی خواست در قطر فقط روی فوتبال تمرکز کنند.
در این نامه آمده است: «ما می‌دانیم که فوتبال نقش مهمی در کشورها دارد و به همان اندازه می‌دانیم که چالش‌ها و مشکلات زیادی با ماهیت سیاسی در سراسر جهان وجود دارد؛ اما لطفاً اجازه ندهید فوتبال به هر جنگ ایدئولوژیک یا سیاسی که وجود دارد، کشیده شود.»
دو هفته دیگر شاهد بزرگ‌ترین مسابقات فوتبال جهان در کشور قطر خواهیم بود. این در حالی است که کشورمان از اواخر شهریورماه درگیر اغتشاشات خیابانی با خط‌دهی رسانه‌های لندن‌نشین و بازیگری برخی چهره‌های به نوعی سلبریتی ایرانی شده است. تا جایی که حواشی آن گریبان‌ فوتبالیست‌های داخلی و بازیکنان ایرانی شاغل در سایر لیگ‌های اروپایی را گرفته است. برای نمونه، می‌توان به استوری‌های برخی بازیکنان ملی‌پوش، از جمله سردار آزمون یا برخورد برخی بازیکنان ملی‌پوش تیم استقلال در اهدای جام قهرمانی سوپر جام اشاره کرد.
این در حالی‌است که بنا بر پیش‌بینی کارشناسان عرصه فوتبال، در این دور از مسابقات تیم ملی کشورمان شانس بالایی برای رفتن به مرحله بعدی جام جهانی برخوردار است و این روزنه امید در دل هر ایرانی وجود دارد که برای نخستین بار این شگفتی رقم بخورد و این محقق نمی‌شود مگر با غیرت و نمایش خوب بازیکنان ملی‌پوش کشورمان که به نظر می‌رسد آنچنان دور از دسترس نیست.
غیرت ایرانی نشان داده است، در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی و... در دنیا حرفی برای گفتن دارد. تفاوت این دور از مسابقات جام جهانی با سری‌های قبل این است که با سه کشور انگلستان‌، آمریکا و ولز هم گروه هستیم و دشمنی دو کشور انگلیس و آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست. همان‌طور که توانستیم تمام دشمنی‌ها و نقشه‌های شوم انگلیس و آمریکا در عرصه سیاست را نقش بر آب کنیم، این بار نوبت به مستطیل سبز است که یوزهای ایرانی باید غیرت خود را به نمایش بگذارند و در دو بازی سرنوشت‌ساز بتوانند شادی‌بخش قلب هشتاد میلیون ایرانی باشند و تا ابد در ذهن‌ها ماندگار شوند. اما جان کلام اینکه؛ کادر فنی، دولت محترم و در رأس آن وزیر ورزش و جوانان با دور کردن حواشی‌های موجود، نباید بگذارند سیاست (نفوذ) بر دل بازیکنان رخنه کند و شاهد اثرات سوء آن در زمین مسابقه باشیم. هر چند دور از انتظار نیست که وضع به گونه‌ای پیش رود که دست‌اندرکاران مسابقات و همچنین داوران تحت فشار مافیای قدرت‌های معاند قرار بگیرند و کار به جایی برسد که به سود رقیب سوت زده شود. همچنین باید مواظب حواشی درون تیمی باشیم؛ مانند قضیه سال ۱۳۸۸ و بازی حساس ایران و عربستان از سری مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ که در رختکن تیم ملی در بین دو نیمه اتفاق افتاد و در نهایت با شکست در مقابل عربستان سعودی مانع راهیابی تیم کشورمان به جام جهانی ۲۰۱۰ شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات